30.4.10

Vas a cambiarnos la vida



La Agenda Ciudadana de Ciencia e Innovación recoge 14 retos que nos cambiarán la vida en el 2030.

¿Cuál crees que debe ser incluido en las agendas de nuestros representantes europeos para convertirlo en realidad?

Descubre 14 apasionantes desafíos de futuro y elige uno.
¡Elige ya tu reto!


En el espacio escolar de Agenda Ciudadana de Ciencia e Innovación, encontrarás información de utilidad para realizar tu actividad escolar sobre la Agenda Ciudadana

Puedes descargarte la Guía Didáctica, en la que encontrarás todo el material necesario para preparar y explicar el proyecto Agenda Ciudadana a tus alumnos






Más detalles:

La forma de participar con sus alumnos en esta iniciativa es fácil. En la página web www.reto2030.eu encontrarás información sobre cómo dar a conocer a tus alumnos la Agenda Ciudadana a través de una actividad participativa y amena para realizar en el aula. En la pestaña Acceso escuelas podrás descargarte la guía didáctica “Vas a cambiarnos la vida” que propone un debate sobre los retos de la ciencia y sus protagonistas gracias a una serie de de materiales y videos.

La actividad está especialmente diseñada para estudiantes de secundaria, bachillerato y formación profesional. En el caso de que seas profesor de educación primaria, la página le permite al menos mostrar a sus estudiantes los retos científicos propuestos y su explicación.

Una vez que te hayas registrado con tu clase y realizada la actividad de debate, podrá srecoger los votos de cada uno de sus alumnos en un plantilla especial. Cada clase con la que participe optará a un premio que consiste en un viaje de 3 días de hasta 35 personas a un lugar de España visitando una gran instalación científica.


Además de en www.reto2030.eu , puede encontrar la Agenda Ciudadana en Fabebook (www.facebook.com/pages/Reto-2030) y en Twitter (@reto2030).

29.4.10

1r batxillerat al Botànic i Bioparc de València


Un curs més, l'alumnat de 1r batxillerat científic es va traslladar a València el 27 d'abril per visitar el Jardí Botànic i el Museu Valencià d’Història Natural, afegint enguany el Bioparc. El Museu és menut, però bonic, es veu bé en una hora, conté dues col·leccions, la malacològica Siro de Fez, formada per centenars de conquilles de mol·luscos de tot el món i l’entomològica de Torres Salas, constituïda per nombrosos i vistosos insectes, especialment papallones. També es pot observar un eixam d’abelles en plena activitat.
En el Botànic vam fer una visita guiada on la monitora ens va fer observar alguns arbres espectaculars, com l’antiquíssim Ginkgo, plantes carnívores, desenes de cactus i altres adaptacions a diferents entorns; i una activitat de laboratori: "Plantes medicinals: Aloe vera” i no va defraudar: cada alumne va eixir amb un tub de crema (fabricada per ell) d'esta miraculosa planta que repara ferides, regenera la pell, és bactericida, antiinflamatòria, ... fins i tot nutritiva. I pots tindre-la a casa fàcilment.
I per la vesprada el Bioparc, agradable visita guiada de 3 hores per aquest zoològic de nova generació, on els elefants, girafes, goril·les, lleons, etc., estan semi-lliures, en grans espais que simulen el seu hàbitat africà.
Pots veure algunes fotos en Botànic+Bioparc 2010.

13.4.10

Setmana cultural

El Departament de Biologia i Geologia de L'IES Politècnic ha realitzat diverses activitats els dies 29,30 i 31 de Març participant en la setmana cultural.
Entre elles destaquem les ja tradicionals observacions al microscopi i lupa realitzades pels alumnes de 1r d'ESO. L'objectiu d'aquesta activitat és introduir a l'alumnat de 1r d'ESO a l'utilització de la lupa i el microsopi a més de recolçar de manera visual alguns dels conceptes tractats durant el curs, com són els grups principals dels regne vegetal, insectes, apèndixs d'artròpodes, morfologia vegetal,sediments (arenes de la col·leccó de Pepe Gomis,etc. )
Aquest curs també hem organitzat una exposició-concurs d'identificació de minerals i roques i un concurs de cartells amb temàtica ambiental obert per a tot el alumnat, com també la medició de la pressió arteria, altura i pes als alumnes de 2n d'ESO.
Ací podeu vore algunes fotografies d'aquestes activitats.

Alumnes de 1r F en el laboratori de Biologia i Geologia

Alumnes de 2nF participant en el concurs de roques i minerals

8.4.10

Realidad aumentada

Mi primera referencia a la "realidad aumentada" la hice en una entrada en este blog hace casi dos años - Animales (imaginarios) del futuro

Las cosas han evolucionado desde entonces.

Ayer, vía Twitter (a través de Mudejarico) tuve noticia de algunas aplicaciones educativas de la RA (Realidad Aumentada) recopiladas en ¿Qué es la realidad aumentada y cómo se aplica en educación?